Marketeers misleiden je voortdurend als het gaat om voedingsmiddelen. Foodwatch onderzoekt de verpakkingsmiddelen van voeding en keert jaarlijks het Gouden Windei uit aan de meest misleidende verpakking. In 2011 gaat dat bijvoorbeeld om de Blue Band Goede Start Witbrood (net zo goed als bruinbrood), de Honig Aspergesoep (slechts 0,5% asperges), Fruitkick (met vooral suiker als vulling en heel weinig fruit).
Het kan ook gevaarlijk zijn voor mensen met een voedingsallergie. 100% Sinaasappelsap is vaak helemaal geen 100%. Je moet dan goed opletten of er geen andere stoffen in verwerkt zijn waar je allergisch voor bent. Of producten met 0% vet. Maar hoeveel suiker zit hierin? Laat je dus niet misleiden door marketingtrucjes, maar koop met verstand!
Vanessa
Laatste berichten van Vanessa (toon alles)
- UV-filter bij zonnebrillen, welke categorie heb jij nodig? - 25 juni 2024
- Hoe gezond zijn frambozen? - 11 juni 2024
- Review boek: Afvallen zonder Bullshit - 18 mei 2024